Hytten vår på Fløien

Stedet på Fløien er et unikt tilbud til byens barn. Vi kommer oss opp fra dårlig luft, til byens tak hvor vi kan boltre oss i den flotte naturen.

De eldste barna tilbringer 3 dager i uken på Fløien, hvor vi har en koselig hytte med peis inne, bålplass ute, lekehytte og naturen som lekeapparater. Vi lager mye mat ute på bål, går turer, observerer livet i fuglekassen, skøyter på Skomakerdiket når det er lov og padler kano om sommeren.

Barna blir levert i barnehagen på Asylplass hver mprgen, og går så i felles flokk bort til Fløibanen. De har sine faste turkamerater og lærer hvordan man skal oppføre seg i trafikken, og gleder seg til de kommer fram og kan leke og utforske området rudnet hytten når de ikke er på tur.

Vi har også en liten åkerflekk der vi dyrker poteter og andre grønnsaker.